
Občinsko tekmovanje v odbojki
Občinskega tekmovanja v odbojki-mešane ekipe v Ilirski Bistrici se je udeležilo 7 šol iz občine. Naši učenci so dosegli odlično 3.mesto
Občinskega tekmovanja v odbojki-mešane ekipe v Ilirski Bistrici se je udeležilo 7 šol iz občine. Naši učenci so dosegli odlično 3.mesto
V soboto, 14. 5. 2022, se je učenec naše šole Martin Urh udeležil državnega tekmovanja v znanju fizike za Stefanova priznanja, kjer je osvojil ZLATO priznanje.
Iskrene čestitke!
Mentorica Sara Tavić
V sredo, 18. 5. 2022, smo se podali na pohod v Podbeže in pred spomenikom počastili spomin na 24 nedolžnih fantov in mož, ki so na tistem mestu tragično izgubili svoja življenja pred 78 leti.
18.5. se je naša šola udeležila občinskega tekmovanja “Kaj veš o prometu?” , ki je potekalo v Knežaku. Z eno ekipo učencev od 5-7 razreda (Klara Kokalj, Uma Ceglar, Domen Jagodnik in Max Žgavc) smo osvojili odlično 4.mesto. Učenci pa so se po tekmovanju tudi peljali s starodobnimi vozili
Ava Slejko, mentorica
Nekaj utrinkov…..
Z 18. 5. 2022 je preklicano VIZ delo po modelu B (UL RS št. 69, z dne 17. 5. 2022). VIZ delo poteka tako kot pred epidemijo.
14.5. in 15.5. sva se s prijateljem Juretom Maglica udeležila kolesarskega tekmovanja. Nekaj dni poprej sva po spletu oddala in plačala prijavnici za tekmovanje, na katerega je bilo prijavljenih kar 233 tekmovalcev. Izbrala sva si kategorijo Enduro 4fun. Celotna prireditev se je dogajala v Ilirski Bistrici v parku Nade Žagar. Tam sva v soboto dopoldne prevzela štartni številki in se s kolesi odpravila na trening oziroma preizkušnjo proge. Tekmovali smo na treh hitrostnih preizkušnjah. Prva se je začela pod Kozlekom, druga na Ahcu in tretja na Črnih njivah, ki nas je pripeljala nazaj v Ilirsko Bistrico. Po končanem treningu sva se udeležila otvoritve novega pumptrecka, kjer nas je med drugim nagovoril tudi župan Emil Rojc.
V nedeljo zjutraj sva se dobila na kraju prireditve. Tam sva prevzela čipe za merjenje časa in se nato odpravila proti začetku prve proge. Ob progah so bili redarji, ki so merili čas in preverjali prisotnost. Ko sva končala prvo hitrostno preizkušnjo, sva se odpravila na drugo in tretjo hitrostno preizkušnjo. Na srečo ni bilo nobenih padcev, četudi je bila proga razgibana, težavna in nepredvidljiva. Odpravili smo se nazaj na mesto prireditve, kjer smo oddali čipe in dobili podatke o časih in o mestu, ki smo ga dosegli. Od 21 tekmovalcev v najini kategoriji sem jaz dosegel 7. in Jure 14. mesto. Glede na to, da je bilo to moje prvo tekmovanje, sem z rezultatom zelo zadovoljen.
Rok Padovan, 9. razred
V torek 17. maja 2022 so odšli na ogled Centra Dina v Pivki. Ko smo prispeli v Krpanov dom v Pivki, so nas tamkajšnji vodiči sprejeli in razdelili v tri skupine.
Najprej smo devetošolci odšli v učilnico, kjer smo spoznali različne načine sledenja velikih zveri v naravi in pripomočke, ki jih pri tem uporabljajo. Po tem smo tipali kožuhe lisice, medveda in volka in se pogovarjali o njihovem načinu življena. Kasneje smo se preko igre učili o posledicah uporabe pesticidov v kmetijstvu in o prehranjevalni verigi. Bilo je zabavno. Po delavnici smo malicali v parku pred Krpanovim domom in občudovali fontano.
Sledila je delavnica z lovci. Odpravili smo se na krajši sprehod po gozdu. Pogovorili smo se o pravilih obnašanja v gozdu. Na sprehodu smo v bližnjem gozdu iskali sledi divjih živali (kosti, rogove, odtise), ki so jih vodiči predhodno postavili ali opazili, da smo se kasneje o njih lahko pogovorili. Ker smo bili v bližini železnice, smo slišali glasno ropotanje vlaka in občudovali prelepe kamnite podhode iz časa južne železnice. Ko smo se sprehajali po travniku smo slišali nekoga, ki je kosil travo in videli neko čudno glivo.
Zadnja delavnica je bila ponovno v Centru Dina. Tam smo se spočili na okroglih blazinah in spoznali biologijo volkov, risov in medvedov. Svoje znanje smo preizkusili v kvizu. Ogledali smo si posnetke o velikih zvereh v Sloveniji. Na koncu pa smo s pomočjo VR očal gledali gozd skozi oči medveda in volka.
Vpisal sem se tudi v knjigo vtisov, ki je bila tam, in napisal, da je zelo lepo. Dan je bil zanimiv.
Adam, 9. razred
* * *
Z razredom smo najprej odšli v učilnico, kjer smo spoznali nekaj načinov za spremljanje živali. Ko smo s tem zaključili, smo odšli z lovci v gozd. Tam smo spoznali nekaj več podrobnosti o življenju in obnašanju dinarsko-kraških živali. Nazadnje nam je vodička predstavila še nekaj podatkov o vrstah in prednikih zveri. Rešili smo še nekaj kvizov o zvereh.
Rok P., 9. razred
* * *
Moje doživetje Centra je bilo zelo lepo. Spoznala sem veliko novih stvari.
Najprej smo devetošolci bili na delavnici. Spoznali smo, kaj lovci in znanstveniki uporabljajo na terenu za sledenje živalim (sledilne ovratnice, foto-pasti), da ima vsaka žival ima različno stopinjo (odtis medveda je večji od odtisa risa ali volka), kakšen je prehranjevalni splet v gozdu, tipali smo kožuhe od volka, lisice in medveda (medvedov je bolj grob kot od lisice ali volka), naučili smo se, kako lahko glede na obrabljenost zob ocenimo starost srnjakov, jelenov…
Po malici smo odšli na teren. Vprašali so nas, kaj smemo in česa ne smemo početi v naravi (npr. psa ne smemo spustiti s povodca, smo prijazni do narave in ne odvržemo odpadke, hodimo po poteh). V gozdu smo iskali skrite lobanje in rogove. Lovec nam je razložil, da rogovi jelenom odpadejo septembra in da jim v roku 1 ali 2 mesecev zrastejo novi, večji jeleni se radi borijo z rogovi, zato se jim vrh lahko zlomi ali okruši. Zelo nevarno je, če vidimo medvedko z mladiči, saj se počuti ogroženo in nas lahko napade, za razliko od risa, ki je sramežljiv in zbeži, čim kaj samo zasliši. Iskali smo tudi sledove živali. Našli smo jamo, ki so izkopale divje svinje, ko so rile po tleh, da bi našli kakšne žuželke. Ostankov dlak nismo opazili.
Na tretji delavnici nam je vodička predstavila posamezne velike zveri, s podatki in fotografijami zbranimi v profilih na Zverbooku. Nato smo reševli kviz, gledali skozi VR očala, kako posamezna žival gleda svet okoli sebe, in si ogledali filmčke o posamezni živali (volku, risu in medvedu).
Ogled Centra je bil zelo lepo doživetje. Rada bi ga še obiskala. Priporočam ga vsem, ki ga še niste obiskali, saj boste spoznali kaj novega, kot smo mi.
Mihaela, 9. razred
* * *
Kaj se je vtisnilo v spomin devetošolcem?
* * *
Kaj se osmošolcem usidralo v spomin?
* * *
Česa se spominjajo sedmošolci?
* * *
Tudi šestošolci so sporočili, da jim je bilo v Centru Dina zelo lepo in da so spoznali veliko novega ob pestrem naboru aktivnosti. Bilo je zanimivo in poučno.
Vtise zbrala in uredila: učiteljica Vesna
Pod okriljem nacionalnega projekta Rastem s knjigo smo učenci 7. razreda in učiteljica slovenščine obiskali splošno knjižnico v Ilirski Bistrici. Najprej nam je knjižničarka predstavila nastanek in zgodovino knjižnic, nekoč čitalnic, na Slovenskem. Nato smo reševali MEGA kviz, ki ga organizira Bralna značka – odgovore smo posredovali v zaključno žrebanje – držimo pesti! Zadnji del obiska je bil namenjen spoznavanju domoznanskega oddelka v knjižnici. Seznanili smo z razglednicami z občinskih vasi, prebirali različne članke, pobližje spoznali lokalno avtorico Makso Samso in v rokah držali dragocene knjige, ki jih knjižnica hrani na ogled. Projekt je zelo dobro zasnovan, saj poleg spodbujanja bralne kulture, spodbuja tudi obiskovanje knjižnice. Veseli smo, da je šola vključena v projekt, saj je bil obisk izredno poučen, zanimiv in zabaven. Škoda le, da ni bilo časa za sladoled.
Uma Ceglar in Klara Miše, 7. razred.
Na naši šoli in v vrtcu smo v preteklih dveh tednih zbirali pomoč za ukrajinske družine, ki prihajajo k nam.
Učenci 3. in 4. razreda so s šolskimi potrebščinami opremili svoja nova ukrajinska sošolca.
V šoli in vrtcu smo zbirali tudi hrano, higienske pripomočke in prvo pomoč. Nabralo se je za poln avto stvari,zato se zahvaljujemo učencem in njihovim staršem za humanitarnost .Stvari smo v četrtek odpeljali v skladišče Rdečega Križa v Ilirsko Bistrico.
HVALA!
Tjaša Poklar